Mange sidder derude og tænker, "Nu skal jeg også snart have gjort noget ved min hjemmeside!". Den trænger til en opdatering, billederne og nyhederne er blevet gamle og det er måske blevet lidt rodet. Men det der med faktisk at få det gjort, det giver altså bare noget lækkert med sig.
Derfor – få en til at kigge din hjemmeside igennem og kom med deres forslag til optimeringer. Det vigtigste i processen er at huske på:
- Hvem er du og hvad vil du udstråle?
- Hvem er målgruppen der besøger din side?
- Passer dine menuer til dig hvor du er nu?
- Trænger din tekst til at blive opdateret?
- Har du fået taget nogle nye flotte billeder du kan opdatere din side med?
Jeg laver ofte analyser af hjemmesider og har så sent som i går afleveret endnu en analyse af et website og webshop med optimeringsforslag (og nej, dette er ikke en salgstale!).
At se hvor oplysende og glædeligt det var for hende at få en rapport med optimeringsforslag serveret direkte, var guld værd i mine øjne. Som at få fornyet energi og gå på mod. Hun var nemlig gået helt kold med at sidde med det selv. Og hun er langt fra den eneste.
Og nu hvor du er i gang, så husk også din tekniske SEO. Den er ikke så usynlig som du går og tror! Google opdager alt, også de gamle sider på hjemmesiden du måske troede du havde slettet.