Det kan der være mange årsager til, vil du vælge gul eller rød?
Mange virksomheder kæmper en brav kamp med hvor de skal hen og hvad de skal opnå med deres marketing. Mange har simpelthen ikke en strategi og dem der har… Ja, den har de i hovedet… Få den nu skrevet ned! Og hvorfor så det?
Jo ser du, en strategi rummer alt det du har brug for. Det er din røde tråd du skal følge på vejen til succes med din markedsføring.
Virksomheder med en nedskrevet strategi oplever at:
- De har større succes med deres marketing aktiviteter
- Implementerer i højere grad marketing som en del af deres forretnings strategi
- Har færre problemer med at måle effekten af deres anstrengelser
- Oplever sjældnere, at de ikke har den fornødne viden og ressourcer til deres marketing
- Har et bedre samarbejde mellem deres marketing og salgsafdelinger
Og selvom det i dine ører måske lyder som det nemmeste i verden, så er det rent faktisk noget af det allersværeste at udarbejde. Det er her du skal ind og arbejde med HVORFOR du eksisterer.
Hvad er det for en forskel du gerne vil gøre for dine kunder?